Vi har her samlet alle de praktiske ting, som du kunne have brug for at vide til løbsdagen.

Skulle der været noget information, som du føler du mangler, så hold dig ikke tilbage med at spørge ved at sende os en mail på info@hjerterdametouren.dk.

Vi glæder os til at se dig!

Tilmelding

Du kan tilmelde dig Hjerterdametouren helt frem til fredag den 18/8-2023.
Det koster 250 kr. + gebyr for at deltage.

Ruter

Vi har to ruter du kan vælge i mellem – 25 km og 50 km.
Du kan cykle ligeså langt du kan og vil – og kombinere de to ruter, som du vil.
Du skal bare være i mål inden kl. 15.00, hvor tidstagningen stopper.
Så du kan cykle 25, 50, 75, 100 eller 125 km – alt efter, hvordan formen er.

Se vores ruter her.

Tidtagning

Tidtagningen bliver styret af Race Result.
Du får udleveret en chip, som du skal placere på din cykel.
Når du passerer startmåtterne, så registeres din cykel. Og der bliver også registreret, om du cykler 25 km eller 50 km.

HUSK!

  • For at deltage, så er det et krav, at du har cykelhjelm på
  • Vi forventer, at du cykler forsvarligt og passer på dig selv i trafikken. De almindelige færdselsregler gælder
  • Du deltager på eget ansvar

Depot

OBS! OBS! Ny placering!

Der er fælles depot placeret i Espe – dvs. ude på ruten.

Der vil være gode ting, som du kan forsyne dig med, så du kan holde energien på ruten.

Depotet er kun for deltagerne til Hjerterdametouren. Det er gratis at forsyne sig i depotet, som deltager i Hjerterdametouren.

Se kort over Ringe for placering af de forskellige placeringer.

Omklædning og bad

Vi har indgået en aftale med Idrætscenter Midtfyn om, at du kan benytte deres faciliteter mod en mindre brugerbetaling på 30 kr. Betalingen foregår i Idrætscentret.

Se kort over Ringe for placering af de forskellige placeringer.

Parkering

Der er forskellige parkeringsmuligheder i Ringe.

Se her et overblik over parkeringsmulighederne.

Cykelparkering

Der bliver lavet en cykelparkering ved siden af SuperBrugsen.
Parkeringen kan du bruge både før og efter cykelløbet – og frem til kl. 16.00.

Parkeringen er gratis og under eget ansvar. Der er ikke vagt på parkeringen.

Se kort over Ringe for placering af de forskellige placeringer.

Værdiopbevaring

Vi vil have en bemandet værdiopbevaring på Torvet i Ringe. Den vil være bemandet fra kl. 9 til kl. 16. (og er du stadig på ruten, så passer vi naturligvis på dine ting, til du kommer i mål!)

Du kan her sætte din taske mv. – så holder vi øje med dine ting mens du tramper i pedalerne.

Startnr. og chip udlevering

Du kan hente dit startnummer og chip i infostanden fra kl. 8 til kl. 11.

Infostanden finder du på Torvet.

Se kort over Ringe for placering af de forskellige placeringer.

Sammen med dit startnummer og chip får du udleveret din særlige jubilæums halsedisse.

Start- og sluttidspunkt

Vi byder velkommen kl. 9.45.

Vi skyder løbet igang kl. 10.00. Vi har dog løbende start, så du kan selv bestemme, hvornår du vil starte på din rute. Den løbende start er indtil kl. 11.00.

Tidtagningen starter, når du første gang passerer “startmåtten” og stopper, når du vælger at stoppe med din valgte rutekombination.

Tidtagning stopper kl. 15.00.

Madboder

Der bliver et madområde på Torvet i streetfood form.

Her vil du kunne købe dig noget lækkert mad og drikkelse.

Madområdet er for alle.

Vi har sørget for, at der er et samlingssted på Torvet, hvor du kan sidde og nyde din mad og drikkelse.

Medbragt mad er også velkomment.

Infostand

På Torvet har vi indrettet et infotelt og løbskontor.

Her vil du kunne spørge os om alt om Hjerterdametouren.

Vi vil glæde os til at hjælpe dig med dine spørgsmål.

Overnatning

Der er forskellige overnatningsmuligheder i og omkring Ringe. Det kan du undersøge nærmere ved opslag på nettet.

Vi vil dog lige nævne, at vores campingplads i Ringe nu igen er åben.

Læs mere om campingpladsen, som ligger ved Idrætscenter Midtfyn.

Løbstelefon

Vi har en løbstelefon, som er aktiv på løbsdagen. Det betyder, at du altid vil kunne få kontakt til os, når du er ude på ruten, hvis du skulle støde ind i problemer.

Telefonnr. er 5269 0890.

Samlingssted på Torvet

Vi synes, at fællesskabet er vigtigt! Derfor bliver der sat et stort telt op, hvor du kan mødes med dine veninder, søster eller nabo – inden I tager afsted eller når I er kommet i mål, hvor I måske vil drøfte dagens cykeltur.

I teltet er der borde og stole.

Vi garanterer ikke for, at der er plads til alle.

Indsamling til Hjerteforeningen

Når du deltager i Hjerterdametouren, så går
100 kr. af dit deltagergebyr til Hjerteforeningen, målrettet forskningen i kvinders hjertekarsygdomme.

Skulle du ønske at donere mere, så kan du overføre direkte til Hjerteforeningen via
MobilePay 69104.

Lodtrækning

Vi er mega glade for at kunne offentliggøre, at Kildemoes har stillet en cykel til en værdi af 5.999 kr. på højkant til årets Hjerterdametouren. Der trækkes lod blandt alle deltagere i Hjerterdametouren til denne flotte præmie. Der vil være præmieoverrækkelse kl. 14.00 på løbsdagen.

For at kunne vinde cyklen, så skal man være tilstede på Torvet til lodtrækningen eller stadig være ude på ruten!

Tombola

På Torvet vil vi have en tombola, hvor du kan købe lodder og har muligheden for at vinde flotte præmier.

Alle kan deltage i tombolaen – også publikum, som ikke deltager i Hjerterdametouren.

Overskuddet fra tombolaen går ubeskået til Hjerteforeningen.

Du kan læse mere om vores Tombola og vores tilladelse til dette ved at klikke her.

Toiletter

Der er toiletter på følgende steder:

Toiletter på Ringe Bibliotekt

Offentligt toilet på SuperBrugsens P-plads

Toiletter ved Ringe Kirke

Mulighed for både toilet og bad ved Idrætscenter Midtfyn.

Toiletternes placering er markeret med en gul stjerne på oversigtskortet.

Se kort over Ringe for placering af de forskellige placeringer.

Halsedisse

Til de første 250 deltagere af Hjerterdametouren 2023 har vi en særlig gave – en jubilæumshalsedisse i Hjerterdametourens design.

Sponsor til denne halsedisse er Advokat Fyn

Fotograf på dagen

Der vil være en fotograf på dagen, som vil tage billeder på Torvet på på ruterne.

Vi vil sørge for at billederne bliver lagt på vores hjemmeside umiddelbart efter løbsdagen.